Β΄ Εξάμηνο

Κωδικός μαθήματος: ΜΥ2.1

Τίτλος μαθήματος: Σχεδιασμός Καινοτόμων Εφαρμογών Υγείας

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 3

Πιστωτικές μονάδες: 8

 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:

 

  • Κατανοούν τις τεχνολογίες κινητών συσκευών.
  • Ορίζουν τις έννοιες του κινητού και διάχυτου υπολογισμού.
  • Κατανοούν τις σχεδιαστικές απαιτήσεις και προκλήσεις.
  • Αντιλαμβάνονται τις παραμέτρους που επηρεάζουν την εμπειρία χρήστη.
  • Κατανοούν τις φάσεις που λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο σχεδιασμού (κινητών) εφαρμογών.
  • Υλοποιούν κινητές εφαρμογές με χρήση εργαλείων στην πλατφόρμα Android, χρησιμοποιώντας μόνο γραφικό προγραμματισμό.
  • Αναπτύξουν θεωρητικές αντιλήψεις και να εξετάσουν κριτικά την καταλληλότητα και τις επιπτώσεις των προσεγγίσεων GIS και της δημιουργίας χαρτών υγείας.
  • Κατανοούν και εφαρμόζουν τις τεχνικές GIS και εργαλεία ανάλυσης, σε εργασίες διαχείρισης επιδημιολογικών δεδομένων, όπως χαρτογράφηση ευπάθειας χρησιμοποιώντας δεδομένα απογραφής ή μοντελοποίηση κινδύνου.
  • Μάθουν σημαντικές χαρτογραφικές αρχές και να αναπτύξουν τους δικούς τους χάρτες GIS.
  • Αναγνωρίζουν διαθέσιμους αισθητήρες και συσκευές βοσημάτων
  • Αναγνωρίζουν τα οφέλη της τηλεϊατρικής και της κινητής υγείας
  • Δημιουργούν απαιτήσεις για καινοτόμες εφαρμογές κινητής υγείας
  • Συμμετέχουν σε διεπιστημονικές ομάδες σχεδίασης εφαρμογών κινητής υγείας και τηλεϊατρικής

 

Βιβλιογραφία

  • Brewer, C.A. (2006). Basic mapping principles for visualizing cancer data using geographic information systems (GIS). American Journal of Preventative Medicine, 30(2S): S25-S36.
  • Büchele, B., Kreibich, H., Kron, A., Thieken, A., Ihringer, J., Oberle, P., Merz, B., and Nestmann, F. (2006). Flood-risk mapping: contributions towards an enhanced assessment of extreme events and associated risks, Nat. Hazards Earth Syst. Sci., 6: 485-503.
  • Cutter, S. (2003). GIScience, disasters, and emergency management. Transactions in GIS, 7(4): 439–445. Esri (2017). Emergency and Disaster Management. Webpage. Accessed 24 September, 2017 at http://www.esri.com/industries/public-safety/emergency-management.
  • Goodchild, M.F., & Glennon, J.A. (2010). Crowdsourcing geographic information for disaster response: A research frontier. International Journal of Digital Earth, 3(3): 231-241.
  • Haworth, B. (2018). Implications of volunteered geographic information for disaster management and GIScience: A more complex world of volunteered geography. Annals of the American Association of Geographers, 108(1): 226-240.
  • https://appinventor.mit.edu/
  • Ethan Marcotte, Responsive Web Design, Brief Books for People Who Make Websites, A Book Apart, 2011, ISBN-10: 098444257X.
  • Tim Kadlec, Aaron Gustafson, Implementing Responsive Design: Building Sites for an Anywhere, Everywhere Web (Voices That Matter), New Riders Pub; 1st edition (July 31, 2012), ISBN-10: 0321821688
  • Κουμπούρος, I. «Ψηφιακή Υγεία & Σύγχρονες τεχνολογίες στην Προαγωγή Υγείας», Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, ISBN: 978-960-578-068-5, 1η Έκδοση 2020.

Κωδικός μαθήματος: ΜΥ2.2

Τίτλος μαθήματος: Ψηφιακό Μάρκετινγκ στην Υγεία

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 3

Πιστωτικές μονάδες: 6

 

Το μάθημα έχει ως σκοπό την κατάρτιση του/της φοιτητή/τριας αναφορικά με το ψηφιακό μάρκετινγκ (Digital Marketing). Δίνεται έμφαση τόσο στο θεωρητικό υπόβαθρο όσο και στην πρακτική εφαρμογή, ώστε αμέσως μετά να μπορεί ο επαγγελματίς υγείας να σχεδιάσει και να εφαρμόσει μια ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική προώθησης. To μάθημα δεν απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις Πληροφορικής, ενώ ολοκληρώνεται με πρακτική άσκηση του εκπαιδευόμενου όπου καλείται να οργανώσει το ψηφιακό marketing της δικής του επιχείρησης. Το μάθημα παρέχει όλες τις απαραίτητες θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις γύρω από τις τεχνικές, τις μεθόδους και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για να σχεδιαστεί μια ολοκληρωμένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ.

 

Μετά το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα:

 

  • Γνωρίζουν τη βασική ορολογία του ψηφιακού μάρκετινγκ.
  • Γνωρίζουν τις βασικές τεχνικές και πρακτικές του ορθού μάρκετινγκ.
  • Μπορούν να σχεδιάσουν ένα κατάλληλο πλάνο ψηφιακής επικοινωνίας.
  • Γνωρίζουν και θα μπορούν να επιλέξουν τις πλέον σύγχρονες στρατηγικές για την ψηφιακή επικοινωνία.
  • Αντιλαμβάνονται και αναγνωρίζουν πώς το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να βοηθήσει τον οργανισμό/επαγγελματία υγείας.
  • Αναγνωρίζουν πλεονεκτήματα επένδυσης ενός οργανισμού/επαγγελματία υγείας σε ψηφιακό μάρκετινγκ.
  • Γνωρίζουν τα διαθέσιμα εργαλεία και πλατφόρμες για ψηφιακό μάρκετινγκ.
  • Μπορούν να χρησιμοποιούν τα πλέον σύγχρονα εργαλεία για την ψηφιακή προώθησή τους.
  • είναι σε θέση να δημιουργήσουν και να εφαρμόσουν την δική τους στρατηγική μέσω των ψηφιακών μέσων.

 

Βιβλιογραφία

  • Olivia Flaggert, “Healthcare marketing in the digital times”, 2018
  • Eric N. Berkowitz, “Essentials Of Health Care Marketing”, 5th edition, Jones & Bartlett Learning, 2022
  • Setiawan Iwan, Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, “Marketing 5.0: Technology for Humanity”, Wiley editions, 2021
  • Keith Boswell, Mikkel deMib Svendsen, “Digital Marketing for Healthcare: A Professional Guide to Online Marketing Strategies for Healthcare Marketers”, 2014
  • John L. Fortenberry Jr., “Health Care Marketing: Tools and Techniques: Tools and Techniques”, 3rd Edition, Jones & Bartlett Publishers, 2010
  • Lorren Pettit, “Cultivating a Digital Culture for Effective Patient Engagement: A Strategic Framework and Toolkit for Health-Provider Websites (HIMSS Book)”, 1st Edition, CRC Press, Taylor & Francis Group, 2020
  • Brendan Kane, “Hook Point: How to Stand Out in a 3-Second World”, Waterside Productions, 2020
  • Robert Wachter, “The Digital Doctor: Hope, Hype, and Harm at the Dawn of Medicine’s Computer Age”, McGraw-Hill Education, 2017
  • Βλαχοπούλου Μάρω, “Ψηφιακό μάρκετινγκ Από τη θεωρία στην πράξη”, Rosili, 2020
  • AnaCruz, “Ψηφιακό Μάρκετινγκ και SocialMedia: Μία προσέγγιση βασισμένη σε αποτελέσματα”, 2017
  • P Arni, S Laddha, “Adoption of Digital Marketing in Health Industry”, SIES Journal of Management, 2017
  • Vaibhava Desai, “Digital marketing: A review”, International Journal of Trend in Scientific Research, https://doi.org/10.31142/ijtsrd23100 , 2019
  • M Grbic, D Stimac Grbic, L Stimac, Z Sostar, Digital marketing in healthcare, European Journal of Public Health, Volume 29, Issue Supplement_4, November 2019, https://doi.org/10.1093/eurpub/ckz186.077
  • Arshanapally S, Green K, Slaughter K, Muller R, Wheaton D. Use of a Paid Digital Marketing Campaign to Promote a Mobile Health App to Encourage Parent-Engaged Developmental Monitoring: Implementation Study. JMIR Pediatr Parent. 2022 Apr 5;5(2):e34425. doi: 10.2196/34425. PMID: 35380545.
  • Nunan, D., & Di Domenico, M. (2019). Older Consumers, Digital Marketing, and Public Policy: A Review and Research Agenda. Journal of Public Policy & Marketing, 38(4), 469–483. https://doi.org/10.1177/0743915619858939

Κωδικός μαθήματος: ΜΥ2.3

Τίτλος μαθήματος: Ηθική, Ιδιοκτησία και Προστασία των Δεδομένων

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 3

Πιστωτικές μονάδες: 8

 

Το μάθημα απασχολείται με την προστασία των δεδομένων των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Το μάθημα αναπτύσσει ένα πλαίσιο για την κατανόηση των ηθικών ζητημάτων της συλλογής και διαχείρισης δεδομένων χρηστών υπηρεσιών υγείας. Οι φοιτητές/τριες ειδάγονται σε ηθικούς κώδικες πρακτικής και λογοδοσίας και εξετάζουν πώς χρησιμοποιούνται δεοντολογικά τα δεδομένα των χρηστών υπηρεσιών στο περιβάλλον υγείας και κοινωνικής φροντίδας και τον αντίκτυπο της ανήθικης πρακτικής. Το μάθημα καλύπτει επίσης πτυχές της ιδιοκτησίας δεδομένων. Παρουσιάζονται βασικά ζητήματα ηθικής και ιδιοκτησίας δεδομένων, με περιπτωσιολογικές μελέτες και ερωτήσεις που προτρέπουν τον ενεργό αυτο-στοχασμό και την αξιολόγηση και παρέχουν στους φοιτητές την ευκαιρία να δώσουν και να λάβουν εποικοδομητική ανατροφοδότηση.

 

Μετά το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές θα:

 

  • Γνωρίζουν τις βασικές αρχές του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
  • Γνωρίζουν την ηθική διάσταση της συλλογής και επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων
  • Γνωρίζουν τις υποχρεώσεις των ιδιωτικών και δημόσιων παρόχων υγείας
  • Δικαιώματα των υποκειμένων των δεδομένων
  • Μπορούν να αντιληφθούν τις τεχνολογικές προεκτάσεις από την υιοθέτηση του ΓΚΠΠΔ
  • Αντιλαμβάνονται τις απαιτήσεις από την υιοθέτηση του νέου κανονόνα προστασίας προσωπικών δεδομένων
  • Μπορούν να αναλύουν την υιοθέτηση του ΓΚΠΠΔ υπό διαφορετικά πρίσματα
  • Αντιλαμβπανονται τις επιπτώσεις από την εφαρμογή του ΓΚΠΠΔ
  • Γνωρίζουν βασικές τεχνολογικές προσεγγίσεις για την εφαρμογή του ΓΚΠΠΔ
  • Επιδεικνύουν κριτική κατανόηση των ηθικών προκλήσεων και των θεμάτων ιδιοκτησίας δεδομένων που σχετίζονται με τη χρήση των δεδομένων των χρηστών υπηρεσιών στο πλαίσιο των υπηρεσιών υγείας
  • Εφαρμόζουν λογικές, αναλυτικές δεξιότητες και δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων για να εντοπίζουν και να αξιολογούν τις τρέχουσες ηθικές προκλήσεις και ζητήματα ιδιοκτησίας δεδομένων για να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις κατά την αντιμετώπισή τους στον τομέα των υπηρεσιών υγείας
  • Έχουν την ικανότητα αποτελεσματικής επικοινωνίας σχετικά με θέματα δεοντολογίας δεδομένων και ιδιοκτησίας.

 

Βιβλιογραφία

  • B. Robichau (2014) Healthcare information privacy and security: regulatory compliance and data security in the age of electronic health records.
  • S. Garfinkel and H.R. Lipford (2014) Usable security: history, themes, and challenges.
  • F. Cranor and S. Garfinkel (2005) Security and usability: designing secure systems that people can use.
  • Smart N. (2003) Cryptography: an introduction.
  • Βαλάση – Αδάμ Ελένη, «Ηθική και δεοντολογία της υγείας», Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, 2012
  • Κανέλλος Λ., «THE GDPR HANDBOOK. Για DPOs, Επιχειρήσεις & Οργανισμούς», Νομική Βιβλιοθήκη, 2020
  • Τιντζογλίδου Ν., «οδηγός Εφαρμογής GDPR”, Νομική Βιβλιοθήκη, 2020
  • https://www.cnil.fr/en/open-source-pia-software-helps-carry-out-data-protection-impact-assesment
  • Health On the Net, https://www.healthonnet.org
  • Αρχή προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, https://www.dpa.gr/
  • Ελληνική Δημοκρατία (1981), “Περί εκκαθαρίσεως των αρχείων των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, των ιδρυμάτων κοινωνικής πρόνοιας και των σχολών εκπαιδεύσεως νοσηλευτικού προσωπικού (Ν.Π.Δ.Δ.), αρμοδιότητος Υπουργείου Κοινωνικών Υπηρεσιών”, Προεδρικό Διάταγμα 1258/81, ΦΕΚ 309, 18 Οκτωβρίου 1981
  • Ελληνική Δημοκρατία (1983), “Εθνικό Σύστημα Υγείας”, Νόμος 1397, ΦΕΚ 143, 7 Οκτωβρίου 1983
  • Ελληνική Δημοκρατία (1997), “Προστασία του ατόμου από την επεξεργασία
  • δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα”, Νόμος 2472, ΦΕΚ 50, 10 Απριλίου 1997
  • Ελληνική Δημοκρατία (2006), “Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και τροποποίηση του ν. 2472/1997”, Νόμος 3471, ΦΕΚ 133, 28 Ιουνίου 2006
  • Ελληνική Δημοκρατία (2019), “Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις”, Νόμος 4624, ΦΕΚ 137, 29 Αυγούστου 2019
  • Ελληνική Δημοκρατία (2019), “Σύνταγμα της Ελλάδας”, ΦΕΚ 211, 24 Δεκεμβρίου 2019
  • Ευρωπαϊκή Ένωση (2012), “Ενοποιημένη απόδοση της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση κ αι τ ης Σ υνθήκης γ ια τ η λ ειτουργία τ ης Ε υρωπαϊκής Ένωσης”, 2012/C 326/01, 26 Οκτωβρίου 2012
  • Ευρωπαϊκή Ένωση (2016), “Χάρτης των θεμελιωδών δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης”, 2016/C 202/02, https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/?uri=celex:12016P/TXT
  • Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (1995), “Προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών”, Οδηγία 95/46/ΕΚ, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 24 Οκτωβρίου 1995
  • Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (2002), “Επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και την προστασία της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών”, Οδηγία 2002/58/ΕΚ, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 12 Ιουλίου 2002
  • Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (2011), “Εφαρμογή των δικαιωμάτων των ασθενών στο πλαίσιο της διασυνοριακής υγειονομικής κάλυψης”, Οδηγία 2011/24/ΕΕ, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 9 Μαρτίου 2011
  • Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (2015), “Καθιέρωση μιας διαδικασίας πληροφόρησης στον τομέα των τεχνικών προδιαγραφών και των κανόνων σχετικά με τις υπηρεσίες της κοινωνίας των πληροφοριών”, Οδηγία (ΕΕ) 2015/1535, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 9 Σεπτεμβρίου 2015
  • Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (2016), “Προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων)”, Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 27 Απριλίου 2016

Κωδικός μαθήματος: ΜΥ2.4

Τίτλος μαθήματος: Ανθρωποκεντρικός Σχεδιασμός και Αξιολόγηση Τεχνολογικών Καινοτομιών Υγείας

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 3

Πιστωτικές μονάδες: 8

 

Το μάθημα αφορά την απόκτηση θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων σχετικά με το σχεδιασμό καινοτόμων τεχνολογιών υγείας. Πιο συγκεκριμένα, μετά το πέρας του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα:

 

  • Μπορεί να σχεδιάζει ένα ερευνητικό πρωτόκολλο για την αξιολόγηση τεχνολογικών καινοτομιών
  • Αναγνωρίζει τις πιο γνωστές κλίμακες και μεθοδολογίες αξιολόγησης τεχνολογικών λύσεων υγείας
  • Μπορεί να αναγνωρίζει και χρησιμοποιεί κατάλληλα έγκυρα και αξιόπιστα εγραλεία αξιολόγησης
  • Μπορεί να σχεδιάζει παραμέτρους για την αξιολόγηση τεχνολογικών καινοτομιών
  • Γνωρίζει τις σχεδιαστικές αρχές για την υλοποίηση καινοτόμων τεχνολογιών
  • Μπορεί να αναγνωρίζει και επιλέγει κατάλληλα εργαλεία και μεθοδολογίες για αξιόπιστη και έγκυρη αποτίμηση τεχνολογικών βοηθημάτων υγείας
  • Έχει αποκομίσει τις απαιτούμενες γνώσεις για να συμμετάσχει σε μια διεπιστημονική ομάδα σχεδιασμού τεχνολογικών καινοτομιών
  • Γνωρίζει τις βασικές αρχές για ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό.

 

Βιβλιογραφία

  • Κουμπούρος, I. «Ψηφιακή Υγεία & Σύγχρονες τεχνολογίες στην Προαγωγή Υγείας», Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, ISBN: 978-960-578-068-5, 1η Έκδοση 2020.
  • A. Weiss, R. Bernhaupt , M. Lankes , M. Tscheligi (2009), “The USUS evaluation framework for human-robot interaction”, in AISB2009: Proceedings of the Symposium on New Frontiers in Human-Robot Interaction
  • A. Weiss, R. Bernhaupt, Μ. Tscheligi (2011), “The USUS evaluation framework for user-centered HRI”, In: Dautenhahn, K., Saunders, J. (eds.) New Frontiers in Human–Robot Interaction, pp. 89–110. John Benjamins Publishing Co., Amsterdam
  • C. Bartneck, D. Kulic, E. Croft (2009), “Measuring the anthropomorphism, animacy, likeability, perceived intelligence, and perceived safety of robots”, in International Journal of Social Robotics, Volume 1, Issue 1: 71-81
  • C. Zickler, S. Halder, S. C. Kleih, C. Herbert, A. Küblera (2013), “Brain Painting: Usability testing according to the user-centered design in end users with severe motor paralysis”, Artificial Intelligence in Medicine 59, 99-110
  • E. Efthimiou, S. Fotinea, T. Goulas, M. Koutsombogera, P. Karioris, A. Vacalopoulou, I. Rodomagoulakis, P. Maragos, C. Tzafestas, V. Pitsikalis, Y. Koumpouros, A. Karavasili, P. Siavelis, F. Koureta, D. Alexopoulou (2016), “The MOBOT rollator human-robot interaction model and user evaluation process,” 2016 IEEE Symposium Series on Computational Intelligence (SSCI), Athens, pp. 1-8, doi: 10.1109/SSCI.2016.7850061
  • E.M. Holz, J. Höhne, P. Staiger-Sälzer, M. Tangermann, A. Küblera (2013), “Brain–computer interface controlled gaming: Evaluation of usability by severely motor restricted end-users”, Artificial Intelligence in Medicine 59, 111– 120
  • I. Laffont, B. Guillon, C. Fermanian, S. Pouillot, A. Even-Schneider, F. Boyer, M. Ruquet, P. Aegerter, O. Dizien, F. Lofaso (2008), “Evaluation of a stair-climbing power wheelchair in 25 people with tetraplegia”, Arch Phys Med Rehabil; 89: 1958-1964
  • K. Hill, R. Goldstein, E. J. Gartner, D. Brooks (2008), “Daily Utility and Satisfaction with Rollators Among Persons With Chronic Obstructive Pulmonary Disease”, Arch Phys Med Rehabil;89:1108-1113
  • K. Samuelsson, E. Wressle (2008), “User satisfaction with mobility assistive devices: An important element in the rehabilitation process”, Disability and Rehabilitation, 2008; 30(7): 551-558
  • L. Demers, M. Monette, Y. Lapierre, D. Arnold, C. Wolfson (2002), “Reliability, validity, and applicability of the Quebec User Evaluation of Satisfaction with assistive Technology (QUEST 2.0) for adults with multiple sclerosis”, Disability and Rehabilitation, vol. 24, no. 1-3, pp. 21-30
  • L. Demers, R. Weiss-Lambrou, B. Ska (2002), “The Quebec User Evaluation of Satisfaction with Assistive Technology (QUEST 2.0): An overview and recent progress”, Technology and Disability 14, 101-105
  • L. Demers, R. Weiss-Lambrou, B. Ska, “Quebec User Evaluation of Satisfaction with Assistive Technology (QUEST Version 2.0) An Outcome Measure for Assistive Technology Devices”. Webster, NY: The Institute for Matching Person & Technology
  • L. Suskie (2004), “What are good assessment practices?”, In: Suskie L, ed. by. Assessing Student Learning: A Common Sense Guide. 1st ed. Bolton, Massachusetts: Anker Publishing Company, Inc
  • M.M. Schladen, Y. Koumpouros, M. Sandison, R. Casas, P. Lum (2020), “Conceptualization of Hand-TaPS to measure the subjective experience of dynamic hand orthoses in promoting functional recovery at home after stroke”, Technology and Disability, Pre-press, pp. 1-10, 2020, 10.3233/TAD-200289
  • M. Scherer (1998), “Matching Person and Technology Process and Accompanying Assessment Instruments”. Webster, NY: The Institute for Matching Person & Technology, Inc
  • Y. Koumpouros (2016), “A Systematic Review on Existing Measures for the Subjective Assessment of Rehabilitation and Assistive Robot Devices”, J. Healthc. Eng. 2016, 1-10
  • Y. Koumpouros, A. Karavasili, E. Efthimiou, S.E. Fotinea, T. Goulas, A. Vacalopoulou (2017), “User Evaluation of the MOBOT Rollator Type Robotic Mobility Assistive Device”, Technologies, 2017, 5(4), 73, https://doi.org/10.3390/technologies5040073
  • Y. Koumpouros, A. Karavasili, E. Papageorgiou, P. Siavelis (2016), “Translation and validation of the Quebec User Evaluation of Satisfaction with Assistive Technology 2.0 (QUEST 2.0) into Greek”, Assistive Technology, The official Journal of RESNA, DOI:10.1080/10400435.2015.1131758
  • Y. Koumpouros, E. Papageorgiou, A. Karavasili (2017), “Development of a New Psychometric Scale (PYTHEIA) to Assess the Satisfaction of Users with Any Assistive Technology”. In: Duffy V., Lightner N. (eds) Advances in Human Factors and Ergonomics in Healthcare. Advances in Intelligent Systems and Computing, vol 482. Springer, Cham, DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-41652-6_32
  • Y. Koumpouros, E. Papageorgiou, A. Karavasili, D. Alexopoulou (2017), “Translation and validation of the assistive technology device predisposition assessment in Greek in order to assess satisfaction with use of the selected assistive device”, Disability and Rehabilitation: Assistive Technology, 12(5), 2017, 535-542, DOI: 10.3109/17483107.2016.1161088
  • Y. Koumpouros, E. Papageorgiou, A. Karavasili, F. Koureta (2016), “PYTHEIA: A Scale for Assessing Rehabilitation and Assistive Robotics”, International Journal of Medical, Health, Biomedical, Bioengineering and Pharmaceutical Engineering, 10(11), 522-526
  • Y. Koumpouros, E. Papageorgiou, E. Sakellari, X. Prapas, D. Perifanou, A. Lagiou (2018), “Adaptation and psychometric properties evaluation of the Greek version of WHODAS 2.0. pilot application in Greek elderly population”, Health Services and Outcomes Research Methodology, vol. 18, pp. 63-74, DOI: 10.1007/s10742-017-0176-x
  • Υ. Koumpouros, T. Toulias (2020), “User centered design and assessment of a wearable application for children with Autistic Spectrum Disorder supporting daily activities”, PETRA 2020 – The 13th PErvasive Technologies Related to Assistive Environments Conference, June 30 – July 3, 2020, Corfu island, Greece
  • Y. Koumpouros, T. Toulias, C. Tzafestas, G. Moustris (2020), “Assessment of an intelligent robotic rollator implementing navigation assistance in frail seniors”, Technology and Disability, vol. 32, no. 3, pp. 159-177
  • Ι. Κουμπούρος (2018), “Μετρώντας την Υγεία και την Αναπηρία: Εγχειρίδιο για το Πρόγραμμα Αξιολόγησης της Αναπηρίας του Π.Ο.Υ. WHODAS 2.0”, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής & World Health Organization