Κωδικός μαθήματος: ΜΥ1.1
Τίτλος μαθήματος: Ψηφιακή Υγεία
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 3
Πιστωτικές μονάδες: 9
Tο μάθημα ασχολείται με τον τομέα της υγείας και τις νέες τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ). Αναλύονται τα θέματα διαλειτουργικότητας, χρήσης προτύπων, κλπ, ενώ γίνεται εκτενής αναφορά τόσο στη χρήση των ΤΠΕ για τη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας και της φροντίδας του ασθενή, όσο και των μεθόδων εξοικονόμησης πόρων και αύξησης της παραγωγικότητας μέσω των ΤΠΕ. Επιχειρείται μια περιγραφή των εξελίξεων που συμβαίνουν στο χώρο των ΤΠΕ και που επηρεάζουν τον τομέα της υγείας, όπως εφαρμογές τηλεϊατρικής, μηχανογράφηση νοσοκομείων, συστήματα αυτόματης γνωμάτευσης και υποβοήθησης της γνωμάτευσης, πληροφοριακά συστήματα αρχειοθέτησης εικόνων και αυτοματισμού τμήματος ακτινολογίας, κλπ. Ταυτόχρονα εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα τα οποία ανθίστανται στην επέκταση και ευρύτερη και πιο ολοκληρωμένη διάχυση των προσφερόμενων λύσεων (π.χ. θέματα διαλειτουργικότητας, χρήσης προτύπων, πρωτοκόλλων, θέματα κωδικοποίησης, κα). Γίνεται επίσης εκτενής αναφορά στις τελευταίθες τεχνολογικές εξελίξεις (π.χ. big data, τεχνητή νοημοσύνη, κινητή υγεία, κ.ά.).
Οι φοιτητές/τριες μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα:
Βιβλιογραφία
Κωδικός μαθήματος: ΜΥ1.2
Τίτλος μαθήματος: Διοίκηση Μονάδων Υγείας
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 3
Πιστωτικές μονάδες: 8
Με την ολοκήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
Βιβλιογραφία
Κωδικός μαθήματος: ΜΥ1.3
Τίτλος μαθήματος: Αξιοποίηση των Δεδομένων για την Βελτίωση της Φροντίδας Υγείας
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 3
Πιστωτικές μονάδες: 8
Το μάθημα εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στη στατιστική ανάλυση εμπειρικών δεδομένων για να απαντήσουν σε ερευνητικές ερωτήσεις και να ελέγξουν επιστημονικές υποθέσεις στο χώρο της υγείας. Το μάθημα παρέχει θεμελιώδεις δεξιότητες διαχείρισης και ανάλυσης δεδομένων.
Αρχικά δίνονται οι βασικές αρχές για την διατύπωση κατάλληλης ερευνητικής υπόθεσης, συστηματικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης, σχεδιασμού και διεξαγωγής μελέτης.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι βασικές αρχές ανάλυσης των δεδομένων που συλλέγονται στις μελέτες, ώστε να προκύψουν αξιόπιστα και έγκυρα συμπεράσματα, και η σύγκριση αυτών με τα αποτελέσματα προγενέστερων μελετών.
Γίνεται μια εισαγωγή στην Στατιστική και Οπτικοποίηση Δεδομένων, όπως μέθοδοι συλλογής δεδομένων, σχεδιασμός ερωτηματολογίου, είδη δεδομένων, περιγραφική ανάλυση δεδομένων για ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται βασικά στοιχεία περιγραφικής στατιστικής (μέτρα κεντρικής τάσης ή θέσης, μέτρα διασποράς, μέτρα συσχέτισης δύο μεταβλητών, κλπ) και αρχές ανάλυσης των δεδομένων.
Το μάθημα έχει στόχο να εισάγει και εξοικειώσει τους φοιτητές/φοιτήτριες στη χρήστη μεθοδολογιών και λογισμικών ανάλυσης δεδομένων (data analytics) μέσω περιβάλλοντος επιχειρηματικής ευφυΐας.
Στο πλαίσιο του μαθήματος θα παρουσιαστούν επίσης βασικές τεχνικές μηχανικής μάθησης (machine learning), όπως ομαδοποίηση (clustering), κατηγοριοποίηση (classification), συσχέτιση (correlation) και θα γίνουν ανάλογες εφαρμογές με τη χρήση γραφικών εργαλείων.
Οι φοιτητές/τριες μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα:
Βιβλιογραφία
Κωδικός μαθήματος: ΜΥ1.4
Τίτλος μαθήματος: Επικοινωνία στην Υγεία
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 3
Πιστωτικές μονάδες: 7
Το μάθημα ασχολείται με την αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ των δύο συμβαλλόμενων (του επαγγελματία υγείας και του ασθενή) που είναι ζωτικής σημασίας για την σωστή διάγνωση, την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή, την εξασφάλιση της συμμόρφωσης του ασθενούς και τη διατήρηση της ποιότητας ζωής του ασθενή. Το μάθημα προσφέρει τις κατάλληλες θεωρητικές γνώσεις, δίνοντας παράλληλα έμφαση σε πρακτικά παραδείγματα, ώστε οι επαγγελματίες και επιστήμονες υγείας να μπορούν να ανταπεξέρχονται αποτελεσματικά στις επικοινωνιακές προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν σε καθημερινή βάση.
Πιο συγκεκριμένα, μετά το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα:
Βιβλιογραφία